01

Ozon Terapisi Nedir?Ozon üç oksijen atomundan oluşan bir kimyasal bileşiktir (O3). İki atomlu normal atmosferik oksijenin (O2) çok yüksek enerji taşıyan bir şeklidir. Bu nedenle Ozon, süper oksijen olarak kabul görür.

Ozon için çok eski tarihlerde Yunanca “Tanrının Nefesi ” ismi verilmiştir. Özellikle şimşek ve yıldırımların oluştuğu fırtınalardan sonra taze hava kokusu diye içimize çektiğimiz havada bu hissi yaratan, bulutların elektriklenmeleri esnasında meydana gelmiş olan ozondur.

Ozonun etkileri ve yaşamımız için gerekliliği 1800'lü yıllarda keşfedilmiştir. Ozonlama ise, yaklaşık 150 yıldır bilinen bir teknoloji olmasına rağmen kıymeti daha yeni anlaşılmaktadır.

Ozon, yaşamın kendisidir; Atmosferin üst tabakalarında hayati bir önem taşır. Atmosferi oluşturan azot, oksijen ve karbondioksit gibi temel gazlara göre oldukca düşük oranda bulunan ozon, gerek iklimi etkilemek ve gerekse yer yüzeyindeki canlıların korunmasında önemli rol oynamaktadır.

Ozon göklerden gelen şifadır; aynı zamanda oksijenin kimyasal bir kuzeni olan ozon atmosferde yüksek enerjiye sahip güneş ışınlarının ve diğer zararlı olabilecek ışınların, yeryüzüne kontrollü bir şekilde süzülerek gelmesi gibi, dünyadaki yaşamı mümkün kılan çok önemli bir göreve sahiptir.

Ozon sağlığımız ve yaşamımızın bize geri verilmesidir. Ozonterapi güvenli, etkili ve bilimsel bir uygulamadır.
Kan yoluyla, kas içine, cilt altına, torbalama sistemi ile rektal (makat) ve vajinal yol gibi yöntemler ile birçok hastalıkta ve sağlığı korumak amacıyla kolaylıkla uygulanabilmektedir.

Ozon gazı, tıpta hastalıkların tedavisinde 100 yıldan fazla zamandır yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Aktif oksijen molekülü olan ozon gazı kullanılarak yapılan iyileştirici tedavilere “ozon terapi“ denilmektedir.

Oldukça eski bir tedavi şekli olmakla beraber her geçen gün farklı yararlı etkilerinin bulunması onu yeniden güncel hale getirmektedir. Başta Almanya ve İtalya olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde uygulanan ozon terapi son yıllarda rağbet gören tıbbi uygulamaların başında yer almaktadır. Ülkemizde de son yıllarda, bilimsel, güvenli ve sıhhi koşullarda ozon terapi uygulamaları yaygınlaşmaktadır. Dikkat edilmesi gereken en önemli husus, ozon terapi uygulamalarının kesinlikle  uzman doktor tarafından yapılmasıdır.